Regulamin reklamacji
Rozwiązujesz problem lub wystąpiła wada zakupionego u nas towaru? Niestety, mimo wszystkich naszych środków ostrożności, czasem może się to zdarzyć. Na towar udzielana jest 2-letnia gwarancja. Postaramy się jak najszybciej rozpatrzyć reklamację w sposób maksymalnie satysfakcjonujący dla Ciebie.
Jak postępować w przypadku reklamacji
W pierwszej kolejności prosimy o kontakt na adres info@armodd.pl. Proszę podać powód reklamacji lub opisać wadę.
Zaraz po naszej odpowiedzi, o ile nie zaznaczymy inaczej, prosimy o staranne zapakowanie towaru (aby uniknąć uszkodzeń w drodze) i wysłanie na poniższy adres. Do pudełka należy dołączyć dokument kupna oraz wypełniony formularz reklamacyjny. Należy zawsze wysyłać towar kompletny wraz z akcesoriami. Prosimy nie wysyłać towarów za pobraniem, nie zostaną one przyjęte.
Adres do przesłania reklamacji:
Tel.: +48 732 106 362
Regulamin reklamacji
Regulamin reklamacji stanowi integralną część Warunków handlowych sklepu internetowego prowadzonego pod adresem www.armodd.pl, sprzedającego: SMARTOMAT s.r.o., (dalej „sprzedający“) nr ID 05200342, z siedzibą przy 1. máje 97/25, 460 07 Liberec, i opisuje procedurę reklamacji towarów zakupionych u sprzedającego.
1. Postanowienia podstawowe
Prawa kupującego wynikające z wadliwego wykonania (dalej "reklamacje") muszą być zawsze realizowane zgodnie z niniejszym regulaminem reklamacji. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie reklamacji stosuje się prawo Republiki Czeskiej. Sprzedający zapozna w odpowiedni sposób kupującego z niniejszym regulaminem reklamacji i na żądanie kupującego przekaże go w formie tekstowej. Niniejszy regulamin reklamacji jest zgodny z ustawą nr 89/2012 Dz.U. Kodeks cywilny i ustawą nr 634/1992 Dz.U., O ochronie konsumenta, z późniejszymi zmianami.
Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wady w tych przypadkach:
- jeżeli towar jest używany, a wada odpowiada poziomowi użytkowania lub zużycia, jaki towar miał w momencie przejęcia przez kupującego,
- wada powstała w wyniku zużycia spowodowanego normalnym użytkowaniem lub charakterem rzeczy (np. upływem okresu użytkowania),
- jest spowodowana przez kupującego i wynika z niewłaściwego użytkowania, przechowywania, niewłaściwej konserwacji, ingerencji kupującego lub uszkodzeń mechanicznych,
- wada została spowodowana przez zdarzenie zewnętrzne, na które sprzedający nie miał wpływu.
Reklamacja nie jest uzasadniona w przypadkach, gdy doszło do wady lub uszkodzenia:
- w wyniku niewłaściwego użytkowania produktu (np. użytkowanie niezgodnie z instrukcją obsługi lub niezgodnie z instrukcją na opakowaniu produktu, użytkowanie niezgodnie z ogólnie znanymi zasadami użytkowania danego produktu, praca przy niewłaściwym napięciu zasilania, podłączenie do niedozwolonych źródeł zasilania) lub innego niewłaściwego postępowania użytkownika;
- ingerencją w urządzenie, klęską żywiołową, mechanicznym uszkodzeniem produktu lub gdy zostały uszkodzone lub usunięte plomby, jeśli produkt jest wyposażony w plomby;
2. Zgłaszanie reklamacji
Kupujący ma prawo do złożenia reklamacji u sprzedającego poprzez dostarczenie towaru na adres: EXPANDECO - ARMODD, Stawowa 91, Cieszyn 43-400, Polska
Kupujący jest zobowiązany udowodnić, że przysługuje mu prawo do reklamacji, w szczególności udowodnić datę zakupu, poprzez przedłożenie dokumentu sprzedaży, potwierdzenia obowiązków sprzedającego z wadliwego wykonania oświadczenia gwarancyjnego lub w inny wiarygodny sposób. Kupującemu nie przysługuje reklamacja wady, która była reklamowana w przeszłości, jeżeli udzielono stosownego rabatu od ceny zakupu. W żądaniu reklamacyjnym kupujący zobowiązany jest podać dane kontaktowe, w szczególności dokładny adres, na który należy wysłać produkt od sprzedającego. Jeżeli wykonanie uprawnienia do reklamacji wad miałoby powodować znaczne trudności dla konsumenta, w szczególności ze względu na to, że towar nie może być przewieziony do miejsca złożenia reklamacji w zwykły sposób albo towar jest zamontowany lub stanowi część nieruchomości, sprzedający w porozumieniu z kupującym sam oceni wadę na miejscu lub w inny sposób. W takim przypadku kupujący jest zobowiązany do zapewnienia sprzedającemu niezbędnej współpracy.
3. Odpowiedzialność sprzedającego
Przy sprzedaży towaru sprzedający jest odpowiedzialny za to, że towar jest określonej jakości, ilości, miary i wagi. Towar musi być wolny od wad i zgodny z normami technicznymi.
4. Odpowiedzialność za wady i okres gwarancji
Sprzedający jest odpowiedzialny wobec klienta, że towar jest wolny od wad w momencie odbioru. Jeżeli wada wystąpi w ciągu sześciu miesięcy od otrzymania towaru przez klienta, towar uważa się za wadliwy w momencie otrzymania, chyba że udowodniono inaczej.
Kupującemu przysługują uprawnienia z tytułu wad zgodnie z niniejszym artykułem regulaminu reklamacji. Kupujący może żądać dostarczenia nowego towaru bez wad tylko wtedy, gdy nie jest to nieuzasadnione ze względu na charakter wady. Jeżeli wada dotyczy tylko części towaru, kupujący może żądać tylko wymiany tej części. Jeśli jednak jest to nieproporcjonalne ze względu na charakter wady, zwłaszcza jeśli wadę można usunąć bez zbędnej zwłoki, kupujący ma prawo do bezpłatnego usunięcia wady (patrz § 2169 ustawy nr 89/2012 Dz.U., Kodeks cywilny).
5. Sprzedający nie odpowiada
- za wadę, za którą uzgodniono niższą cenę w przypadku towaru sprzedanego po niższej cenie,
- za zużycie towaru spowodowane normalnym użytkowaniem,
- za wadę towaru używanego odpowiadającą stopniowi zużycia lub eksploatacji, jaką towar miał w chwili odbioru przez klienta.
Za wadę towaru uważa się wadę spowodowaną niefachowym montażem lub innym niefachowym uruchomieniem towaru, jeżeli ten montaż lub uruchomienie zostało:
- uzgodnione w umowie sprzedaży i wykonane przez sprzedającego lub inną osobę na odpowiedzialność sprzedającego,
- wykonane przez klienta, a wada została spowodowana błędnymi instrukcjami podanymi w instrukcji montażu lub uruchomienia.
Szczególnymi produktami, których dotyczą reklamacje, są monitory i telewizory LCD, które muszą być zgodne z niektórymi postanowieniami normy ISO 13406-2. Tak więc tylko monitor lub telewizor LCD, który ma trzy lub więcej wadliwych kolorowych pikseli (plamka na ekranie) lub sześć lub więcej niefunkcjonalnych subpikseli, może być uznany za produkt wadliwy, a następnie objęty reklamacją.
Okres gwarancji wynosi dwa lata. W przypadku zakupu towarów używanych, termin na skorzystanie z prawa do wadliwego wykonania wynosi dwadzieścia cztery miesiące. Nie dotyczy to sytuacji, gdy przy zakupie towarów używanych strony skróciły ten okres do połowy okresu ustawowego.
Okres gwarancji rozpoczyna się w momencie odbioru towaru przez klienta. Jeżeli zakupiony towar ma być oddany do użytku przez przedsiębiorcę innego niż sprzedający, termin gwarancji biegnie dopiero od dnia oddania towaru do użytku, pod warunkiem, że klient zlecił uruchomienie w ciągu trzech tygodni od odebrania towaru i zapewnił niezbędne współdziałanie dla wykonania usługi w sposób należyty i terminowy. Początek okresu gwarancyjnego ulega więc przesunięciu tylko wtedy, gdy spełnione są wszystkie powyższe warunki. Jeżeli którykolwiek z nich nie zostanie spełniony, termin gwarancji biegnie od daty odbioru towaru.
Okres od skorzystania z prawa do odpowiedzialności za wady do czasu, kiedy klient był zobowiązany do odbioru towaru po zakończeniu naprawy, nie jest zaliczany do okresu gwarancji (patrz §1922 ustawy nr 89/2012 Dz.U., Kodeks cywilny).
Sprzedający zobowiązany jest wydać klientowi potwierdzenie, kiedy prawo to zostało wykonane, a także o dokonanej naprawie i czasie jej trwania.
6. Termin zgłoszenia reklamacji
Uprawnienia wynikające z odpowiedzialności za wady towaru, dla których obowiązuje okres gwarancji, wygasają, jeżeli nie zostały wykonane w okresie gwarancji.
Sprzedający lub jego upoważniony pracownik rozstrzygnie reklamację niezwłocznie, w skomplikowanych przypadkach w ciągu trzech dni roboczych od otrzymania towaru i potwierdza to klientowi drogą mailową. Termin ten nie obejmuje czasu potrzebnego na profesjonalną ocenę wady (patrz § 19 ustawy o ochronie konsumentów). Termin załatwienia reklamacji ulega zawieszeniu, jeżeli sprzedający nie otrzymał wszystkich dokumentów niezbędnych do załatwienia reklamacji (części towaru, innych dokumentów itp.) Sprzedający jest zobowiązany do żądania od kupującego uzupełnienia dokumentów w możliwie najkrótszym czasie. Od tego dnia termin ulega zawieszeniu do czasu dostarczenia przez kupującego żądanych dokumentów. Reklamacje, w tym usunięcie wad, muszą być załatwione niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia reklamacji, chyba że sprzedający i klient ustalą dłuższy termin. Po upływie tego terminu klient ma takie same prawa jak w przypadku wady, której nie można usunąć. Termin załatwienia reklamacji rozpoczyna się od dnia następującego po dniu złożenia reklamacji (zgodnie z § 605 Kodeksu cywilnego nr 89/2012 Dz. U.). Sprzedający zobowiązuje się do poinformowania kupującego drogą mailową o rozstrzygnięciu reklamacji w terminie 30 dni od jej otrzymania.
Klient może zapytać o wynik reklamacji u sprzedającego. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za dane i informacje kupującego zapisane na nośnikach HD, pamięci lub innych nośnikach informacji będących częścią towaru przyjętego do reklamacji, ani za ich ewentualną utratę.
7. Jakość przy odbiorze
Sprzedający oświadcza, że dostarcza kupującemu towar zgodnie z postanowieniami § 2161 Kodeksu cywilnego, czyli:
- towar ma właściwości uzgodnione między kupującym a sprzedającym, a w braku porozumienia ma właściwości opisane przez sprzedawcę lub producenta albo oczekiwane przez kupującego ze względu na charakter towaru i na podstawie prowadzonej przez nich reklamy,
- towary nadają się do celu, który sprzedający podaje dla ich użycia lub do którego towary tego rodzaju są zwykle używane,
- jest to towar w odpowiedniej ilości, miarze lub masie oraz towar spełnia wymogi przepisów.
Jeżeli towar nie spełnia powyższych wymagań w momencie odbioru przez kupującego, ma on prawo do otrzymania nowego towaru bez wad, chyba że jest to nieuzasadnione ze względu na charakter towaru. Jeżeli wada dotyczy tylko części towaru, kupujący może żądać tylko wymiany tej części; jeśli nie jest to możliwe, może odstąpić od umowy i zażądać pełnego zwrotu ceny zakupu. Jeśli jednak jest to nieproporcjonalne ze względu na charakter wady, zwłaszcza jeśli wadę można usunąć bez zbędnej zwłoki, kupujący ma prawo do bezpłatnego usunięcia wady.
Jeżeli kupujący nie odstąpi od umowy lub nie skorzysta z prawa do dostarczenia nowego towaru bez wad, do wymiany jego części lub do naprawy, może żądać stosownego rabatu od ceny zakupu. Kupujący ma również prawo do stosownego rabatu, jeżeli sprzedający nie może dostarczyć nowego towaru bez wad, wymienić części towaru lub naprawić towaru, a także jeżeli sprzedający nie zdoła usunąć wady w rozsądnym czasie lub jeżeli usunięcie wady powodowałoby znaczne trudności dla konsumenta.
Jeżeli wada wystąpi w ciągu sześciu miesięcy od otrzymania towaru, towar uważa się za wadliwy w momencie otrzymania.
8. Prawa z wad
Jeśli wada jest możliwa do naprawienia, zawsze jest uznawana za drobne naruszenie umowy. W takim przypadku klient ma prawo do usunięcia wady poprzez naprawę lub wymianę towaru, chyba że jest to nieuzasadnione ze względu na charakter wady.
Jeżeli wady nie można usunąć przez naprawę towaru, klient ma prawo do otrzymania nowego towaru bez wady. Jeżeli wady nie można usunąć ani przez naprawę towaru, ani przez dostarczenie nowego towaru bez wady, klient ma prawo do stosownego rabatu od ceny lub prawo do odstąpienia od umowy.
Jeżeli sprzedający nie usunie wad w rozsądnym terminie lub jeżeli zawiadomi kupującego, że nie usunie wad lub odmówi usunięcia wady, kupujący może zamiast usunięcia wady zażądać stosownego rabatu od ceny kupna lub może odstąpić od umowy. Kupujący nie może zmienić dokonanego wyboru bez zgody sprzedającego.
Kupujący nie może odstąpić od umowy ani żądać dostarczenia nowego towaru, jeżeli nie może zwrócić towaru w takim samym stanie, w jakim go otrzymał. Nie dotyczy to przypadków, o których mowa w § 2110 ustawy nr 89/2012 Dz.U. (nowy Kodeks cywilny).
Kupującemu nie przysługuje prawo z wadliwego wykonania, jeżeli przed odebraniem rzeczy wiedział, że rzecz ma wadę, albo jeżeli sam wadę spowodował.
Jeżeli towar ma wadę, którą sprzedający jest obowiązany naprawić, a także jeżeli towar jest sprzedawany po niższej cenie lub jeżeli jest to towar używany, kupujący ma prawo do stosownego rabatu zamiast prawa do wymiany towaru.
9. Ponowne wystąpienie wad
Klient ma prawo do dostarczenia nowego towaru, wymiany części, stosownego rabatu od ceny towaru lub odstąpienia od umowy także wtedy, gdy rzecz nie może być prawidłowo użytkowana z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub z powodu dużej liczby wad.
Ponowne wystąpienie wady po naprawie nastąpi tylko wtedy, gdy w okresie gwarancyjnym ponownie wystąpi ta sama wada, która była już co najmniej dwukrotnie naprawiana. Nie dotyczy to sytuacji, gdy po poprzedniej naprawie towar ma inną wadę niż wcześniej reklamowana.
Towar ma większą liczbę wad, jeżeli w chwili składania reklamacji ma jednocześnie co najmniej trzy wady usuwalne.
10. Współdziałanie z klientem
Klient jest zobowiązany do niezwłocznego udzielenia sprzedającemu wszelkiej pomocy w celu zweryfikowania istnienia reklamowanej wady i jej usunięcia (w tym odpowiedniego niezbędnego testowania lub demontażu produktu).
Klient zobowiązany jest do przekazania sprzedającemu produktu kompletnego. W przypadku dostarczenia produktu niekompletnego i gdy kompletność produktu jest niezbędna do stwierdzenia istnienia reklamowanej wady i/lub jej usunięcia, bieg terminu do zaspokojenia reklamacji rozpoczyna się dopiero z chwilą dostarczenia brakujących części.
W szczególności klient zobowiązany jest do przekazania produktu czystego zgodnie z przepisami higieny lub ogólnymi zasadami higieny, wraz ze wszystkimi jego elementami i akcesoriami, umożliwiającymi taką weryfikację i usunięcie wady.
11. Zwrot towaru z naprawy
Sprzedający wyśle produkt na adres kupującego, który kupujący wskazał w zgłoszeniu wady.
12. Koszty reklamacji i rozstrzygania sporów
W przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną, kupującemu przysługuje zwrot kosztów zasadnie poniesionych w związku z realizacją swojego prawa.
W przypadku, gdy sprzedający odrzuci reklamację jako nieuzasadnioną, kupujący, lub obie strony w porozumieniu ze sprzedającym, mogą skontaktować się z biegłym sądowym w danej dziedzinie i zażądać niezależnej, profesjonalnej oceny wady.
W przypadku braku porozumienia między kupującym a sprzedającym, kupujący może wystąpić do właściwego sądu.
13. Postanowienia końcowe
Niniejszy Regulamin reklamacji jest ważny i obowiązuje od 28.07.2022 r. i zastępuje poprzednią wersję Regulaminu reklamacji wraz ze wszystkimi częściami składowymi i załącznikami i jest dostępny w formie elektronicznej na stronie www.armodd.pl/regulamin-reklamacji/.